Aida Brianes, Laura Porto y Cecilia Maurín

museo-do-ferrocarril-197019_01_gra

Ferrocarril compostelano da Infanta Dña. Isabel,  así se lle chama ao pequeno camiño de ferro (42km), construído para unir Santiago de Compostela co moi importante porto de Carril, hoxe en día coñecido coma un barrio mariñeiro do Concello de Vilagarcía, naquela época lugar de residencia comercial de importantes homes de negocios e saída ao mar.

foto antigua
Esta estación inaugurouse o 15 de setembro de 1873. Ese mesmo día, ás doce menos cuarto na estacion de Cornes (Santiago) o penintenciario da Catedral, Sr. Palacios, bendice as catro locomotoras de dous eixos axustados mentres no aire resoan gran cantidade de foguetes. Así mesmo, á mesma hora na estación de Carril sóltase un globo aerostático que levaba panos de seda artísticamente bordados, que ao queimarse os fíos que os suxeitaban, foron caendo, sendo recollidos polos asistentes ao acto. Era un feito histórico que a locomotora iniciara aquela viaxe ata a estación facendo realidade a intención de convertir a Santiago en porto de mar.
No1821 eran Concellos as poboacións de Carril, Vilaxoán, Rubiáns e Sobrán, pero coa reorganización pasan a formar parte de Vilagarcía, que a partir de 1921 se denominará Vilagarcía de Arousa. O Concello en 1920 contaba cunha poboación de 14.860 hab. e poseía o nivel de vida dunha cidade, Vilagarcía foi acadando máis e máis importancia, ademáis de por ser un gran núcleo de poboación, pola construcción do seu porto en 1866, que deixou nun segundo plano a Carril. Era pois, inevitable que Vilagarcía, que non deixaba de crecer, non tardase en pedir unha estación propia. Sobre todo a raíz da ampliación da línea férrea ata Pontevedra no ano 1899 e o seu posterior enlace coa rede internacional a través de Redondela. A petición da incorpración municipal, no ano 1890, o Goberno ordea a The West a construcción dunha nova estación en Vilagarcía , pero John Trulock recurriu e finalmente dita orden cgehou revocada. O goberno local entón botou man dos seus amigos máis pudientes e a través do marqué de Aranda e don entón ministro de Fomento Aungusto González Besada, retomouse o proxecto, cunha canció incluída a The West. Aínda así, a nova estación non se construiría ata 1996.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wikipedia
http://www.patrimoniovilagarcia.com

Anuncios

Publicado el 15/06/2014 en O Carril y etiquetado en , , , . Guarda el enlace permanente. Deja un comentario.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s